Prosty kurs na gwiazdkę 3D

Dziś jeszcze jedne wpis, a mianowicie kurs na gwiazdkę 3D skierowany przede wszystkim do tych młodszych czytelników i rodziców chętnych do pomocy dziecku. Święta zbliżają się dużymi krokami, kiermasze i warsztaty świąteczne również. Często pytają mnie : "...a masz jakiś pomysł co by dzieci mogły zrobić za ozdoby...same... z małą pomocą rodziców..???". Przeważnie to pytanie pada odnośnie dzieci w klasach 1-6 podstawówki. Postanowiłam więc co parę dni podsuwać jakiś pomysł, tak by do warsztatów w grudniu każdy mógłby wybrać coś dla siebie ;).

Nie przedłużając, zabieramy się za naszą gwiazdkę...

Potrzebne nam będą: 
- dowolny papier (powyżej 200g), najlepiej z bloku technicznego lub inny dowolnie przez Was wybrany 
- szablon gwiazdek (zrobiłam szablony w pliku pdf  jest na końcu posta), lub sami możecie zaprojektować gwiazdkę 
- klej (najlepiej Magic)
- linijka
- sznureczek i inne ozdoby , którymi chcemy przyozdobić naszą gwiazdkę ;)


Poniżej mamy cztery gwiazdki: 
dwie z ząbkami, które będą naszą podstawą wypukłych gwiazdek 
oraz 
dwie mniejsze gwiazdki, które lekko uwypuklimy



 Na mniejszej gwiazdce rysujemy przekątne od wewnętrznej strony gwiazdki, czyli tej które będzie nie widoczna w po wykonaniu gwiazdki.....


by w następnym kroku łatwiej nam było zrobić "głębsze" linie, 
a użyjemy do tego czegoś z lekko zaokrągloną końcówką.


Ułatwi nam to zaginanie  kartki, 
Możemy również zaginać kartkę bez wykonania wcześniejszej czynności, jak kto woli ;)



Po lewej gwiazdka z zagiętymi przekątnymi , a po prawej bez....


W następnym kroku pokażę , co zrobić by gwiazdka stała się lekko wypukła.




Nasze lekko wypukłe gwiazdki będziemy przyklejać do naszych podstaw- gwiazdek z ząbkami.
Nakładamy na brzegi mniejszych gwiazdek klej i nie martwcie się , klej Magic wszystko sklei.




Tak wyglądają sklejone gwiazdki, 
przyciśnijcie mocniej w wewnętrznych kącikach by dobrze klej chwycił ;).



Zabieramy się teraz za ozdabianie naszych gwiazdek.

Mój pomysł na ozdobienie gwiazdki to...
nałożyłam klej w miejscu sklejenia dwóch gwiazdek i posypałam brokatem. 





Następnie dodałam kolorowe płatki śniegu, które ozdobiłam kryształkiem i sznureczkiem ...
( takie płatki lub podobne można również kupić w księgarni)



.... i przykleiłam je w centralnej części naszej wypukłej gwiazdki


Na końcu skleiłam te dwie gwiazdki razem.


Powstała gwiazdka 3D ;)



Zostało przyczepienie sznureczka i gwiazdka gotowa.




Z wypukłych gwiazdek możemy również stworzyć girlandę


albo doczepić do naszej gwiazdki 3D.


tutaj szablon



Mam nadzieję , że kursik Wam się przyda.

Dziękuję za odwiedziny.

Comments

Popular Posts